tisdag, juni 7

thunderstruck.



Idag har jag jobbat. Ringt lite hit och dit. Gjort någon ostburgare. Fixat några mosmenyer. Sålt några koppar kaffe. Svurit en del över datasystem som inte (aldrig) fungerar (jättemycket har jag nog svurit). Returnerat tidningar. Plockat upp nya tidningar. Möblerat i tidningsstället. Ätit lunch. Provat en efterlängtad klänning som kom med posten. Fixat veckans nya hyrfilmstopplista. Letat efter kontrakt. Kliat mig i huvudet. Svurit över hyrbilar. Faxat. Städat lagret lite. Kliat mig i huvudet igen. Svurit över hyrbilar igen.

Janivet, en såndär helt vanlig jobbdag. Sen åkte jag till Ica, köpte lök och matlagningsgrädde och gula svampar som man kan städa med. Gick plus fyra kronor tack vare några bortglömda pantkvitton i plånboken. Åkte hem och öppnade fönster och provade klänningen igen. Lagade curryköttfärs med majs och morötter, åt middagen framför tv:n med Felicia och The big bang theory (äääälskar). Felicia skuttade upp till en (typ) granne för att dricka vin och röka cigaretter. Jag stannade i soffan med Sverige som krossar Finland. Vi har en väldigt liten tv så jag fick lov att dra fram den jättelångt. Men har inte tittat särskilt engagerat, mest läst bloggar. Nu dricker jag te. Funderar på att gå och lägga mig tidigt, är trött, och ska (för den tredje onsdagen i rad) på yoga imorgon kl 8. Boom!


Förövrigt så har det åskat och regnat av och till sedan igår kväll. Helt plötsligt öppnar himlen sig och om himlen vill rocka till det lite extra så mullrar det lite också. Och kanske kommer det en blixt (men bara om man har riktig, riktig tur).

Inga kommentarer: