onsdag, juni 22

onsdag=söndag

Tänkte precis skriva godmorgon, men slängde sedan en blick på nedre högra hörnet på datorn och såg att klockan visst är 11.37. Jag har precis ätit frukost men ni kanske snart ska äta lunch? Inte den där dömande blicken tack, jag har faktiskt helg. Söndag närmare bestämt. Och hur länge brukar du sova på söndagar? Ja just det!

Igår hade jag en duktig ledig dag, gick upp 9.00, åt frukost, städade hela lägenheten, åt lunch, marinerade fisk, slängde in en tvätt på jobbet, tränade, duschade, hämtade tvätt på jobbet, handlade, hängde tvätt, lagade mat. Sen promenerade jag och Felicia ner till gamla personal för att "grill-öl-vin-helvetesknott"-hänga. Mycket trevligt. Vid 23-tiden promenerade vi uppåt och hemåt och jag avslutade min dag i sängen med att börja läsa Bonjour tristesse.

Idag tänkte jag nog unna mig lite mindre duktig dag. Läsa ut boken (jag har inte läst en bok sen i december, det är en hemsk tanke). Kanske träna, men eftersom att gårdagen var mitt första besök på gymmet sen i april (!) så måste jag nog fråga träningsvärken först vad den säger.

Inga kommentarer: