söndag, juni 12

don't you give me no whine, you can't stop rock 'n' roll.

Går just nu på en mycket strikt musikdiet, peace&love only. Dvs; Kings of Leon, Håkan, The Ark, Lykke Li, The Sounds, Mando Diao, Miss Li, Säkert!, Veronica Maggio, Sahara Hotnights.
  Ja, det är ungefär där jag lägger mitt fokus.


Men, efter peace&löööve tänker jag mig ett litet musikprojekt! Den här veckan lanserade Aftonbladet sin nya bilaga Hårdrock. Och här har Mattias Kling listat historiens 101 bästa hårdrocksalbum. Även om jag lyssnar på oerhört mycket olika musik, så finns det inga tvivel om vad som skulle hända om någon satte en pistol mot min tinning och tvingade mig att välja. I gave my heart to rock'n'roll. Dock så är min hårdrocksbok nästan pinsamt tunn, det är Guns, Kiss, AC/DC, Maiden och Mötley, och sen har jag inte vidgat mina vyer särskilt mycket mer. Så alltså, att lyssna sig igenom dom 101 vassaste albumen borde väl vara en rätt superbra idé va? rock your little heart out säger jag.

Inga kommentarer: