tisdag, september 27

a pirate's life for me.

Hej.

Lite stelt, huh?

Huuursooomheeelst, jag har haft en mycket trevlig tisdag. Helt oerhört bra faktiskt. Började med lite plugg (avslutade kapitel fyra, ni vet centralprocessorn och allt det där), körde en telefonupdate med min kära sambo (eller combo ellervadmannusäger) som numera är min särbo eftersom att hon befinner sig i Stockholm. Sen kom pappa och Alma och så åt vi lite lunch, sen var det på med vandringskängor och upp för en backe! Med mycket flås (mina träningsvärkshärjade ben ville dö) kom vi upp, gick ca 13 kilometer, utvecklade en blåsa på varje häl (hur i helvete kan människor vandra i gummistövlar?!), Alma jagade lämmlar och sorkar (hon har glömt att hon är en älghund) och fjället var i största allmänhet så vackert som bara fjäll kan vara. Sista biten, alltså nedför backen igen, VET NI HUR ONT EN NEDFÖRSBACKE GÖR NÄR MAN HAR TRÄNINGSVÄRK? Ja, det vet ni säkert.

Lite återhämtning i soffan, snabbdusch, jag smörjde in mitt allergiska ansikte med hundallergener (smart tjej AB), middag på Gustav, vinkade hejdå till pappa.

Som avslutning på dagen... tadaaaaaa: Pirates of the Caribbean - On stranger tides. I samma sekund som jag gick ut från bion i maj så började jag vänta på dvdn. Loveit.

Inga kommentarer: