onsdag, september 21

Ecuador, Puyo


fotograf: blandat












AAAAAH!!!!!
bada lite i floden mitt i amazonas sådär bara


fiska = mosa rötter

dra mosade rötter i vattnet = vattnet ser ut som spökvatten

sen är det meningen att fiskarna ska bli i princip medvetslösa, så att man bara kan gå och plocka upp dom i vattnet. vi håller nog på med något i den stilen här.



Så, welcome to the djungel! Här är det verkligenverkligenverkligen urtråkigt att jag inte har mina egna bilder, för jag tog ungefär en miljon, på allt. Men det är verkligen svårt att fånga allt det gröna och alla växter och hela känslan på bild. Och framför allt går det inte att förmedla hur sinnessjukt varmt och fuktigt det var...

Hursomhelst! Vi åkte alltså rätt ut i djungeln och bodde där en vecka. Bodde i en väldigt luftig tvåvåningsbyggnad (bilder på det i nästa inlägg), det fanns en riktig toalett i en liten dassbyggnad på baksidan (men det blev stopp i den varje dag och då fick man vackert gå till båset med ett hål i lite längre bort), duschade ute på gården bland hönorna som pickade runt, svettades, åt motbjudande mat till frukost, lunch, middag, vandrade i djungeln, dränkte oss i myggmedel, badade i floden, svettades, var hungriga, höll oss undan för myggen, höll oss undan för solen, blev blöta i tropiska regn, fiskade, hade spanskalektioner, svettades, lyssnade på mäktiga åskoväder, svingade oss i lianer (det är helt klart svårare än vad det ser ut när Tarzan gör det), fick en släng av magsjuka allihopa (av olika grader), vaknade upp kallsvettiga mitt i natten av spindeldrömmar (det kanske bara var jag?). 

Djungeln var fantastisk, men det var en väldigt lång vecka. Det vi längtade mest efter var: 
1. MAT 
2. duscha nakna

Inga kommentarer: