måndag, september 26

Ecuador, Montañita.


vi hade ju iallafall definitivt inte tur med vädret


det här med utskänkningstillstånd är nog inte så viktigt i Ecuador

dom ser glada ut, men jag lovar att dom hackar tänder


lagom storlek på öl...tank?
pernille och en oerhört illasmakande jordgubbsmojito

surfskada 1

surfskada 2

Äntligen Montañita! Aaaah, här skulle vi vara en hel vecka och bara sola, bada, surfa, dricka drinkar, dansa och ha det allmänt jävligt bra. Vi hade väl sett fram emot det ungefär sen resan började nästan två månader tidigare. Och vad fick vi? En jämngrå regntung himmel som låg över oss precis hela veckan. Alltsååååååå. Vi höll på att bli helt tokiga. Det finns liksom ingenting annat att göra i Montañita än att vara på stranden eller i en bar. Visst, alkohol är ju rätt kul, men inte hela dagarna och inte i en hel vecka. Vi surfade en dag, det var kul men svårt som faen och kalllllllllllt. Det är ju liksom helt fel att surfa i småregn och isvind, så ser det inte ut på film! 

Tillägg gällande surfskadorna: Den där bilden på blåmärket är tagen när det har bleknat lite. Alltså, kan ni föreställa hur ont det gjorde när jag fick det? Hahaaaaa. Det kändes som att jag bröt lårbenet, jag svär. Om jag tittar jättejättenoga i ett visst ljus kan jag nästan fortfarande se skuggan på låret... typ. Och så vill jag att ni föreställer en känslan av handsprit i dom där skrubbsåren jag hade på händerna? Mhhhhm.

Inga kommentarer: