torsdag, november 5

någon som klagar på att det luktar nagellack i hela rummet.

Den där storrengöringen blev inte av igår, men nu sitter jag här skrubbad från topp till tå. Ihopkurad i pyjamasbyxor och en alldeles för stor och sliten t-shirt. Rufsigt blött hår, glasögon, trötta ögon. Jag tror att det är kvällar som den här man inte ska vara ensam, det är nu det ska finnas någon här som tycker att jag är det finaste som finns trots oborstat hår och blankt ansikte. Någon annans värme. Någon som sover på den andra kudden.


(dessutom vore det bra med någon här som kunde byta mina sängkläder eftersom att jag precis målat naglarna.)
-

1 kommentar:

Ed sa...

Jag ger dig Madame och Monsieur Moche. De skulle aldrig lämna din sida, det garanterar jag dig. De skulle med glädje sova på din andra kudde och de skulle fullkomligt ÄLSKA att se dig i pyjamas (eller helst utan då). Ta dom, TA DOM!