måndag, november 30

:')

När vi ändå är inne på det här med service och gästbemötande;


Ibland blir det fel på jobbet. Köket missar en beställning, kassan glömmer att säga till om något, missförstånd leder till gäster som får vänta alldeles för länge. Gästen har självklart i detta fall all rätt i världen att bli sur och missnöjd, och jag har då som uppgift att be tusen gånger om ursäkt och på något sätt göra gästen nöjd.


I såna här fall så är man en aning livrädd när man ska gå ut med maten, för man skäms, och man vet att man troligtvis kommer att mötas av en arg och irriterad gäst, som helst av allt vill strypa dig med en lång pommes frites-snara. Dessutom är man helt uppstressad över allt och vill helst bara lägga sig ner på golvet och skrika/gråta. Men ibland sker mirakel. Ibland går man ut, laddad med sitt allra fiiinaste leende och så tar man ett djuuuupt andetag. Och när man bett om ursäkt och lämnat över påsen så säger gästen, "Äsch, det gör inget!". MAN BLIR HELT TÅRÖGD OCH VILL BARA HOPPA IN I BILEN OCH GE DEN HÄR GÄSTEN EN KRAAAAAM. Och ni vet, det hörs verkligen att han/hon menar det. Det gör inget! Det gör ingenting att dom fick vänta en evighet istället för tre minuter och dom vill inte döda mig. Som balsam på den lilla stressade själen.


Åh, det är dom finaste stunderna på jobbet :')
-

Inga kommentarer: