lördag, januari 10

Prestationsprinsessa? Eh, ja.

Förresten. Ni vet den där idiotiska religion+svenska-rapporten som jag kämpade med före lovet? Som jag tyckte blev helt värdelös. På riktigt alltså, jag tyckte att den blev så äckligt jäkla dålig. Var hur orolig som helst att den kanske skulle sänka mitt slutbetyg. Vill ni veta hur det gick?

(Om ni irriterar er på mig och mina krav och egentligen inte gillar mig så kan ni sluta läsa nu.)


Jag fick såklart MVG i både svenska B och religion A. Vet ni vad min lärare sa om rapporten? Exemplarisk. Jag tyckte att det var bland det sämsta jag skrivit på länge och min lärare hade i-n-g-e-n-t-i-n-g att anmärka på. (Jag har dock läst igenom det flera gånger och tycker fortfarande att den är fantastiskt värdelös.)

Vet ni vad det här betyder?

Att jag är helt dum i huvudet. Att jag måste börja se på mina prestationer med andra ögon och förstå att jag är bra. Jag kommer aldrig sluta att sträva efter perfektion, eller sluta vara självkritisk, men jag kanske måste försöka tagga ner något steg. Eller så är det bara den jag är. Äsch, jag vet inte.
-

Inga kommentarer: