fredag, januari 2

music is my drug.

Men det är inte bara rock som får mitt hjärta att slå. Den här rösten, med sina fantastiska texter, får mig att vilja vända ut och in på hela mig, slita ut hjärtat, slita av mig öronen, bara för att det är så jäkla vackert. Det går inte ens att förklara den känslan. Den är bra, fast den gör ont. (Lova att ni ser till att lyssna på hela hennes skiva. Melissa Horn. "Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort".)

Texter. I kombination med rätt röst. Herregud. Som Thåström. "Så medan jag väntar på ett svar, ska jag kyssa ditt hjärta i kras". Har ni boken med hans samlade texter? Om inte: köp. Läs. Få rysningar. Lyssna. Få ännu mer rysningar. Och lyssna på Hello Saferide. "Me, I’m like Can’t get you out of my head. Annoying at times, but I make you want to dance". Och Säkert!. "Det här är vad hjärnan har sagt om mig, jag måste vara galen, jag har aldrig känt så mycket som när jag är med dig". Annika Norlin är ett textförfattande geni. Och Håkan. "Vad jag bryr mig om är att se som i slow-motion, när du går sönder inuti, så som jag gjorde nyss".

Mina ord räcker inte ens till när jag ska förklara vad musik får mig att känna. Fan, musik. Linda Skugge skrev en gång att musik kan rädda liv, och den frasen har jag haft i mitt huvud sedan dess.
Musik kan rädda liv.
-

Inga kommentarer: