lördag, oktober 2

¿lever jag?

Idag har jag atit marsvin. Den var helstekt med huvud och tander och hela alltihopa.

...intressant.

Nej inte sa spannande, smakade som kyckling.


Ja som ni kanske forstar sa har jag overlevt undantagstillstand och upproriska poliser och allmant kaos. Vi akte fran Quito igar morse sa tror att vi kom darifran ganska precis innan kaos utbrot och vagarna blev avstangda. Vi ar i Otavalo, ca tva timmar norr om Quito, sa vi markte ingenting forutom nyheterna. Och redan imorse verkade allt ha gatt tillbaka till det vanliga.


Nu ska jag forsoka vaxla nagra stora sedlar sa att jag ar redo till morgondagens marknad. shopppppping.


pussss pa er

2 kommentarer:

erika sa...

hoppas allt går bra, har ingen dator för tillfället så läser din blogg med jämna mellan rum från andras datorer. Men allt låter underbart, ta det lungt i djungeln! Miss ya!

Anonym sa...

Måste säga att jag också gärna hade gått på den marknaden. Är nog elt annorlunda mot det vi är vana med. Skönt att det verkar att ha lugnat ner sig i huvudstaden.
Puss på dig STABM