tisdag, oktober 12

vattenaventyr, svett och myggbett

hellooo

Har sa manga kliande och ackliga roda myggbettsbolder pa mina ben sa jag vill dooo lite. Fick inte alls manga nar vi bodde i den "riktiga" djungeln, men nar vi kom till en stad sa fick jag plotligt en miljon ackliga prickar. Tror att dom flesta ar fran sandflugor, insektmedlet hjalper inte mot dom och nar dom biter gor det ont som fnnn och kliar som fnnnn.

Kom till Tena i lordags och bodde ju pa varldens finaste hostel, men igar fick vi lov att flytta in till stan. (morrrrr) Inkompetenta ecuadoriander som dubbelbokat. Vi var inte sarskilt glada, men hostelet vi bor pa nu ar ocksa fint faktiskt, och det finns AC pa rummen. (lyxxxxx)

I sondags "raftade" vi hela dagen. Alltsa, sju personer med hjalmar, flytvastar och paddlar i en stor gummibat, och sa stor flod med forsar. Ramlade i vattnet tva ganger, en av dom hamnade jag under baten. Inte trevliga upplevelser (snarare nara doden-upplevelser), men vi overlevde allihopa hela dagen. Har dock insett att jag faktiskt ar javligt radd for vatten. Men, det var sjukt kul anda!

Igar gick vi i morka blota grottor och sen testade vi kajak. Kajakovningarna var annu ett mote med vatten, om man vickar med kajaken maste man ju lara sig att ta sig ur. Men det var enkelt och jag vickade ingenting forutom nar vi skulle vicka, sa hade inga skrammande vattenupplevelser dar. I grottorna smetade vi oss in oss hela med lera, haha jag hoppas att nagon lagger upp bilderna pa facebook snart (min kamera ar inte vattentat sa den fick inte folja med). Kan forresten inte lagga upp nagra andra bilder heller, finns ingen plats for minneskort i dator.

Pa kvallen var vi en liten svang till en bar. Drack en good mojito, en mkt sot med god kokosnotdrink, och sen en acklig margarita mora (blaaa for tequila). Jag och tva tjejer till gick hem och at chips nar baren stangde kl 00, och tydligen missade vi varsta efterfesten med massor av drama i gruppen, hehe. Mkt roligt. Idag ar vi helt lediga sa vi ska forsoka hitta nagon stor mataffar, och sa maste jag forsoka kopa nagon slags sandaler, mina fotter svettas ihjal i converse.


Jaa, det var val allt som hant senaste dagarna! Kanske inte sa himla kul skrivet, ni far ursakta. Imorgon ska vi djungelvandra och pa torsdag morgon lamnar vi djungeln for Baños. Nu tror jag att vi ska dra ivag och forsoka hitta nagot att ata till lunch (fick tonfiskmacka i lunchpase.....).

(Imorgon ar det fyra veckor sen jag lamnade hemma=halva resan gar gatt.)
Hoppas ni mar bra allihopa, och kom ihag att rapportera om det hander nagot roligt, eller nagot icke-roligt.
 
 
tjiiiing

1 kommentar:

Fanny sa...

du verkar ha det riktigt bra där borta och jag förstår dig. Njut så länge det varar :)
och jag förstår vad du menar med sandflugorna, dom är hemska! betten kliar ju typ 100ggr mer än myggbett!

jaja, ha de så bra och ta vara på tiden :)

kramar fanny