fredag, oktober 15

Rafting = nastan ofarligt. Ata lunch = jattefarligt.

Dagens resultat: En solbrand arm och nagra deciliter blod mindre.

?

Ja, borjade da dagen med rafting. Vi hade übersexiga vatdrakter, tygskor, flytvastar och hjalmar. Jag och sex andra tjejer blev placerade i en mindre bat an dom andra, kandes som att vi var den lilla gulliga barnbaten. Heh, men raftingen var pa ganska lagom niva for min numera fullt utvecklade vattenskrack. Hade dock en mindre trevlig incident nar hela baten vickade, jag hamnade under och kom inte ut pa en gang. Dom dar sekunderna under vatten och utan kontroll gar blixtsnabbt samtidigt som det kanns som en fasansfull evighet. Nar jag val kom upp till ytan hade jag tappat min paddel (man far absolut inte tappa sin paddel men jag var en aning upptagen med att overleva) och baten var en bit bort. En kille som paddlade bredvid oss i en liten kajak ropade till mig att jag skulle simma in till "stranden" istallet for att flyta med strommen. Hade ingen aning om varfor men jag gjorde det iallafall, och Georgie gjorde samma sak. Sa det slutade med att vi fick ga langs strandkanten (som bestod av stenar) och sen fick tva av guiderna komma med en bat och hamta oss. Sen var det bara lite rafting kvar och sa packade vi in oss i bilarna for att aka till lunchen.

...och det blev en mer actionfylld lunch an vanligt. Jag och Lea satt vid ett bord, at soppa och popcorn (den vanliga foratten) och sa borjade en kille bara in varmratten. Han bar fem tallrikar pa samma gang, sa jag sa typ "oj, han kunde bara manga tallrikar". Tva sekunder senare tappar han tallrikarna fran ena armen och dom slar i golvet precis dar vi har vara fotter. Jag sitter bara still for att inte satta ner foten i porsinsskarvorna och efter nagra sekunder kanner jag att min hogra fot kanns blot och varm. Tittar ner under bordet och ser hur det pumpar ur blod fran ovansidan av min fot. Tittade upp igen och sa ungefar "ohm, det ar.. ohm... ganska mycket blod.. eh.. pa min fot". Det gjorde inte alls ont, kande bara blodet forsa. Tva av guiderna rusade till och forsokte titta pa foten, Eddison (varan guide) sa att vi skulle aka till en doktor, sa hoppade ut ur restaurangen pa ett ben, och med blodet rinnande. Stannade pa trottoaren for att satta nagon slags plaster for att det inte skulle bli blod i bilen, och da sag jag att porslinet hade traffat precis pa en stor blodader mitt pa foten. Kandes... sadar. Dom tejpade fast nagra bomullsrondeller tight pa foten och sa hoppade jag in och satte foten i luften. Akte ca en minut, och hoppade sen in till doktorn och upp pa en brits. Nar doktorn (jag hoppas att han var doktor iallafall) tog bort tejpen och bomullen trodde jag att blodet skulle spruta ut, men det hade slutat bloda av sig sjalvt, och saret var miniminilitet. Om porslinet hade traffat nagra millimeter bredvid hade det bara blivit en liten rispa. Dom rengjorde och kollade sa att inget satt kvar, sen tejpade dom fast en kompress, och sa var jag klar! In i bilen igen och sa tillbaka till restaurangen och fortsatte ata. Mycket drama och blod for ingenting skulle jag vilja saga.

Kan ga helt som vanligt och det gor inte ett dugg ont, sa det ar absolut ingenting att oroa sig for. Det enda som gor ont ar min vanstra arm som solen bestamde sig for att branna (men inte den hogra). Har varit till supermarket och kopt notter och sen forsokt hitta apotek for att kopa ansiktsvatten och solcreme med lagre faktor an 30, men det verkar helt omojligt. Ska ga ut igen och kopa nya kompresser till saret, skulle ga med det skyddat i tva dagar.

Ja, det blev ju ett langt inlagg om inte sa mycket. Imorgon ska vi testa "canoying", vi trodde det var att paddla kanot, men det ar att klattra nerfor vattenfall! Niiice.

tjing

Inga kommentarer: