onsdag, maj 12

"Vårbarn har lättare i skolan" (?)

Läs här. Och sen Malin Wollins krönika om det här.


Hahahahaha.

Det låter ju hur larvigt som helst. Jag är född i (jävla) december men har varit ett geni hela mitt liv. Från jag satte mig i skolbänken i lilla första klass så har det varit alla rätt och mvg hela vägen till studenten. (syslöjd, bild, engelska c och matte b är mina enda små vg-snedsteg.) Sen har vi min kära gymnasievän Evelin som är född i mars 1991 (vi andra är ju 1990) och hon hade inte ett enda litet jäkla vg. Hon är alltså född ett helt år senare än oss andra men ändå så smart att det borde vara olagligt. Min lillebror är född på juldagen men ändå duktig i skolan och bäst i klassen på engelska.


Människor är så jävla lata, vill bara skylla ifrån sig hela tiden. "Buhuu jag är född sent på året, det är därför jag inte är lika bra som dom andra." Lägg. Av.
-

1 kommentar:

Evelin sa...

Jag hade faktiskt VG i slöjd, bild och teknik på högstadiet. Till och med solen har fläckar. ;)

(Men i slöjd borde jag f-n ha fått MVG.)

(I övrigt håller jag med dig. Bara dumma bortförklaringar.)