onsdag, maj 12

Vad tänkte ni med där?

Vad är det med vissa företag och deras kundsupport!?


Jag har köpt en ipod shuffle. Hörlurarna som följde med är vanliga basic och inte in-ear och ger värdelöst ljud. Jag vill alltså köpa ett par in-ear. Men eftersom att det är en ipod shuffle 3:e generationen så finns kontrollknapparna (för att höja ljudet, byta låt osv) på en litenliten fjärrkontroll på hörlurssladden. Och hur jag än letar hittar jag inga in-ear med fjärrkontroll på sladden. Driver Apple med mig? Har dom tagit fram en helt ny ipod shuffle, men bara en enda typ av hörlurar som kan användas?


Såå, då vill jag alltså ringa till Apple och fråga om det här. Det finns en miljon jävla frågor som besvaras på hemsidan och det finns en miljon jävla sätt att få hjälp, men det finns inget vanligt telefonnummer eller mail-adress dit man kan ringa/skriva och ställa en sån här fråga. Det var likadant med SJ härom dagen, det fanns en miljon frågor som besvarades på hemsidan och en miljon sätt att få support, men om man inte hittade sitt specifika problem beskrivet så fanns det ingenstans att ringa/skriva.


Snälla söta företag, varför gör ni så?
_

1 kommentar:

Bunny sa...

Hej!!

Belko, en liten ny adapter, finns på Teknikmagasinet, kostar 150 Kr. Har just köpt en :)

http://katidis.wordpress.com/2010/05/01/daligt-apple-fy-fan-vad-daligt-ar-sa-besviken/

Mvh Nicole