måndag, december 29

Kom igen, hjälp mig.

Nyår.

Inte Annas grej. Vem kom på att "årets partykväll" skulle vara mitt i vintern?
1. Man är jättetjock efter all julmat
2. Man är lika blek som en urblekt disktrasa
3. Det är jävligt kallt och isigt ute = inga vidare förutsättningar för höga klackar och tunna strumpbyxor
4. Det finns en massa anledningar till att det här med nyår är idiotiskt, men jag kommer inte på fler just nu.


Jag har sagt i flera år att jag ska linda in mig i ett täcke och äta glass (jag säger samma sak vid valborg), men det har aldrig hänt. Och.. heh, det blir nog inte så i år heller. Troligtvis blir det nyårsfirande ute bland åkrarna i Gustafs. Nyktert. Och med utklädning. Utklädning! Wiho. Dock har jag stött på problem. Efter mycket funderande kom jag och Pernilla på att vi skulle köra 50-talstema. Pernilla ser redan ut att ha fixat sin outfit, men jag känner lite idétorka. Och dessutom känner jag inte att 50-talstemat riktigt är vad jag hade tänkt mig... måste fundera på detta. Några idéer?
-

Inga kommentarer: