fredag, december 5

En ny upplevelse. Ganska obehaglig.

Heh. Förresten. Jag var ut till vårdcentralen idag och tog en vaccinationsspruta. Inget särskilt alls, det gjorde ont i någon liten sekund, sen var det klart. Distriktssköterskan sa att jag skulle sitta ner i väntrummet ungefär tio minuter för att se så att jag inte reagerade på vaccinet på något vis. Okej, visst. Jag reste på mig och jag och mamma gick ut i korridoren.
Jag känner mig lite yr. Äsch, tänker jag, det är väl inget. Men.. hmm? Känner mig ännu mer yr. Oj. Lite illamående. Får lock för öronen. Nej.. men.. shit, håller jag på att svimma? "Eh, jag mår inte så bra tror jag." Världen försvinner lite längre bort. "In här!" Ner på britsen, upp med fötterna. Världen känns fortfarande lite för avlägsen. Någon minut senare och några djupa andetag ligger jag där och tittar upp i taket och känner mig väldigt dum.

Vafan!? Vilken mes man är liksom. Men nu vet jag iallafall. Om världen börjar försvinna sådär långt bort så är det dags att lägga sig ner, jävligt snabbt.

1 kommentar:

Evelin sa...

Haha, jag blev också lite svimfärdig efter att jag hade tagit min spruta. Men jag var ju smart nog att inte skynda mig att resa på mig direkt efteråt, så det gick över rätt fort. :P