fredag, juli 16

jag väntar på en förklaring.

Har ni blivit lämnade någon gång? För ett år sen (snart) blev jag lämnad av min bästa vän. Vet ni hur det känns? Vet ni hur sjukt det känns ett år senare när man fortfarande inte vet varför? Vänskap kan rinna ut i sanden, det händer, man växer åt olika håll. Men vänskap tar inte slut på två sekunder, utan bråk eller tårar, vänskap blir inte tyst på två sekunder utan uppenbara anledningar. Det var min världsbild men uppenbarligen var jag jävligt naiv eller bara blind. Jag vet att människor glider ifrån varandra, att man ibland kommer till ett stadie där man faktiskt inte behöver varandra längre, och båda vet det. Men total och demonstrativ tystnad? Att befinna sig på samma fjäll men inte skicka ett sms? Att återvända till en gemensam hemstad och inte höra av sig? Att helt blunda för alla försök till kommunikation? Hur i helvete går det till? Jag vill bara veta varför och om vi verkligen aldrig mer ska prata med varandra. Jag vill sluta fundera för det gör ont i hjärtat och hjärnan och ibland får jag tårar i ögonen och sen blir jag arg och använder fula ord som jag faktiskt bara tar fram i extrema fall.



Det här är ett extremt fall.

Inga kommentarer: