tisdag, september 1

Bra start på dagen.

Denna scen utspelades kl 05.15 i mitt rum.


Sitter framför min stoora spegel och sminkar mig lite snabbt. Har sängen till vänster om mig där mascaror och borstar och allt sånt ligger utspritt. Har en öppnad burk med brynskugga i handen och ska precis fixa ögonbrynen. I ögonvrån ser jag något som inte stämmer in i resten av sminksakerna på sängen. EN ÄCKLIG LÅNGBENT SPINDELJÄVEL. Lyckas på något sätt att inte skrika så att halsen går av (som jag brukar). Kvider istället fram h-e-l-v-e-t-e och flyger i panik upp från stolen. Lyckas att inte vicka ur hela burken med brynskugga men lyckas istället kicka till spegeln som i slowmotion börjar falla framåt. Sätter reflexmässigt fram foten för att inte spegeln ska slå i golvet, ställer bort skuggan medan jag fortfarande håller spegeln uppe med foten, ställer upp spegeln mot väggen, vänder mig om för att hitta något att slå ihjäl den ÄCKLIGA LÅNGBENTA SPINDELJÄVELN, men när jag vänder tillbaka så är den ÄCKLIGA LÅNGEBENTA SPINDELJÄVELN borta. Helvete.


Så nu har jag alltså en spindel på rymmen i mitt rum. Den kan vara varsomhelst. VARSOMHELST.


(Jag måste gå i fobiträning, det här är en ohållbar situation.)
-

Inga kommentarer: