onsdag, maj 20

Jag bubblar.

Lycka. Det finns fan inget annat ord för att beskriva Anna Höglund just nu. LYCKA. Idag har dom sista gymnasiebetygen satts och nu är det verkligen över över över, så jävla över. Jag har studsat runt senaste timmarna och jag kan inte komma ihåg när jag senast kände mig så helt igenom glad. Med undantag för sommarloven, har det varit sex år med konstant dåligt samvete. Självvalt, of course. För en fröken MVG finns det alltid någonting man borde göra. Särskilt när hon lider av svår uppskjutarsjuka. Men nu är allt klart. Jag får göra vad jag vill. Läsa en bok? Se en film? Lägga mig på sängen och titta upp i taket? Var så jäkla överlycklig att jag sprang ner (okej, tog bilen) till Skönhetsbanken och köpte mitt älskade läppglans. I.d buxom lips. Unnade mig ett i början av förra sommaren och jo, man blir beroende direkt. Av lukten, av den perfekta nyansen, av den stickande och kylande plumpeffekten. Kalla mig ytlig, men jag blir jävligt glad över att köpa saker jag länge velat ha. (Det är inte ett läppglans man köper hursomhelst med tanke på priset...) Men nu var jag fan värd det. Nu är det Ayia Napa och studentveckan kvar och det är inte ett dugg omöjligt att det är dom två bästa veckorna i mitt liv som snart kör igång.

I'M ALIVE AND I LOVE IT.
-

Inga kommentarer: