torsdag, maj 14

How to get a look that kill.

"Alltså till Ayia Napa och studenten ska jag verkligen vara I MITT LIVS FORM."


Ehehe, yeah right.


Jag har allvarligt talat aldrig känt mig så icke-redo för bikini. Problemet är inte att jag känner mig tjock. (För jag inser mycket väl att jag inte är ett dugg tjock.) Grejen är att jag känner mig så förbannat otränad. Inaktiv och slapp. Överarmar, överrygg, rumpa, lår. Ge mig muskler liksom. Jag är inte ute efter att vara smal, men jag vill känna mig tränad. Jag vill att min kropp ska kännas stark, fungerande, aktiv.

Det handlar dessutom om känslan jag får av att träna. Jag älskar att känns min kropp arbeta, låta musklerna jobba, svetten rinna. Kicken av ett galet spinningpass eller ett sjukt jobbigt step up-pass är oslagbar. Min kropp är van att träna 3-4 gånger i veckan men den här våren har bara varit helt förvirrad och jag har högst tränat 1-2 gånger i veckan. Då mår inte min kropp bra. När den dessutom blir tröstmatad med choklad varje dag blir den heller inte särskilt glad.

Så, hur ska jag komma i bikinihumör på lite drygt en vecka?
Ett step up-pass, några plågsamma löpturer och några styrkepass hemma på golvet. Även om träningen självklart inte visar sig på kroppen efter 3-4 pass, så vet jag vad den kommer göra för mitt huvud. Jag kommer känna mig fräsch, aktiv och kick-ass-snygg. Redo för Ayia Napa? Hellyeah.
-

1 kommentar:

Felicia K sa...

Men det där är sååå sant! Det handlar så mycket om känslan, om det syns eller ej var en annan sak. Jag insåg alldeles nyss för mig själv att det där är precis vad jag själv måste göra nu, veckan innan Napa... hum, bra att man är ute i tid! haha...