söndag, oktober 23

happiness hit her like a train on a track.

Lediga helger växer ju inte direkt på träd i min Statoilvärld, så när dom väl inträffar blir det lätt lite hets från min sida: HERREGUD VILKEN TOPPENHELG JAG SKA HA. Typ så. Nu har jag haft två lediga helger på raken, förra veckan hade jag familj på besök och det var himla fint och mysigt och bra. Den här helgen har varit... såhär:

Slutade 18 i fredags, rusade hem, viftade på lite mascara och släppte ut håret, mötte upp mina kära grannar Lisa och Lenita, promenerade ner till Gustavs, mötte Frida, beställde mat, hejade på människor, Jonte anslöt, pratade åt drack i några timmar, åkte hem till mig, diskuterade snygga kvinnor och män, osv, avslutade kvällen cirkus kl 23. 
  Började lördagen med sovmorgon, slog på tredje piratesfilmen, plockade runt, åt frukost, målade naglarna i silver, promenerade till jobbet för att hämta kvarglömd laddare, åt kexchoklad till lunch, mötte upp några tjejer och tog ett par timmar i saunavärlden, plockade ihop middagsingredienser på Ica, fnissade över tapas och vin och pepsi och cola hemma hos Karin, spelade spel (jag lekte konståknings-vm, Frida åt en matsked ketchup, Camilla sniffade vitpeppar- bland annat), skrattade så tårarna rann, avslutade kvällen strax före tolv.
  Lite kortare sovmorgon, plock i lägenheten, klädorganisation, fick ett felsänt sms av en gymnasiekompis (så himla trevligt fel, tack J!), läste Elle, tog en friskispromenad med Lisa och Lenita, hämtade bilen hos Karin, blev bjuden på mmmMMM-soppmiddag hos Lenita, jag och Lisa fick med oss varsin matlåda med oss hem. Nu sitter jag i soffan, tittar på Babel, ska se på Människans planet, och efter det en italiensk film, sen sova.

Jo, jag drar nog till med: oklanderligt utförd helg.
(endast med undantag att Liverpool bara spelade oavgjort, Leksand vann bara efter straffar och United-City slutade 1-6.)


Inga kommentarer: