onsdag, oktober 12

En scout är alltid redo!






Fjällvandring får mig alltid att känna mig outhärdligt präktig. Man är friskig och hurtig och guuuuuud vad härligt det är att vara ute i natuuuuuuren. Ordentligt påklädd, dyrt underställ som aaaandaaaas, rejäla vandringskängor, pannband (ingen vill ju frysa om öronen), riktiga byxor, funktionsstrumpor, vindtät regnjacka... och så det absolut präktigaste som finns: ryggsäck. Jag vet, ryggsäck är ergonomiskt och det bästa sättet att bära med sig saker, men den får mig att känna mig som en tönt. Praktisk och rejäl. Den här gången knäppte jag till och med midjeremmen. (ohwhynotjustkillme)

Ett tag använde jag till och med ryggsäck till jobbet och min rygg tackade mig säkert men jag stod helt enkelt inte ut med mig själv. Jag klär mig varmt och bär ergonomiska men fula skor på jobbet, det får faen räcka.

Inga kommentarer: