torsdag, maj 19

a pirate's life for me.



Jag var på pirates igår. Jag tror inte att det är någon idé att jag recenserar filmen, för ni vet ju vad jag tycker? I LOVED IT, of course. Men det är ju bara sån jag är. Besatt. Jag skulle dock kunna göra en liten rankinglista.

1. The curse of the Black Pearl
2. At world's end
3. On stranger tides
4. Dead man's chest


Motivering?
Första filmen tar hem vinsten, just bara för att den var först. Det var där grunden lades, där skapades filmernas själ och allt det som är pirates.
At world's end är en aning för seg i den första halvan och mest bara onödigt snurrig. Men andra halvan är ju bara helt andlöst jävla makalös, jag sitter oftast med rysningar från att dom anlänt till Shipwreck cove.
On stranger tides är ju då den fjärde filmen som alltså hade premiär igår. Eftersom jag bara sett den en gång (och jag har sett dom andra ungefär hundra...) så har den ju inte fått samma granskande öga. Det första intrycket är att den bjöd på en hel del fniss, några rysningsframkallande moments, men jag saknade dom riktigt storslagna scenerna. (se den se den se den SE DEN)
Dead man's chest är lite för snurrig och lite för seg och därav sistaplatsen.


MEN, jag älskar dom ju allihopa. (<3<3<3<3<3)




Nu när jag sett filmen (som jag sett fram emot, eh, ganska länge), så känns det liksom tomt. Samma känsla som när jag läste ut den sjunde Harry Potter-boken, man ville nästan fälla någon tår bara för att nu var det verkligen slut. The End. Ack, vilken sorglig stund!

Inga kommentarer: