fredag, mars 19

so how was wonderland?


Oh jag glömde ju det viktigaste av allt, var på Alice in wonderland förra onsdagen. Hööööga förväntningar från min sida; skruvad historia + Tim Burton + Johnny Depp + Helena Bonham Carter = det blir inte mycket bättre.

Så?

Helvetes jävla 3D!

Förstörde hela filmen. Stora delar av det som gör Tim Burtons filmer så fantastiska försvann i 3D-formatet. Scenografin blev suddig, skådesspeleriet gick inte fram och det enda jag kunde tänka på vad "jävla 3D, jävla 3D, jävla 3D".


Men, jag tror iallafall att det var en fantastisk film, kanske ibland en aning för mycket Disney för att vara Burton. Jag hade inte behövt något drakdödande eller något som drev fram storyn, det hade räckt med att Alice lallade runt i Burtons version av underlandet och allting bara var allmänt skruvat och helgalet.

(Återkommer när jag sett den utan 3D.)
-

Inga kommentarer: