torsdag, februari 26

Good enough?

Ibland undrar jag hur det skulle vara att bo någon annanstans än i MVG-landet. Hur känns det att vara nöjd med ett G? Hur känns det att vara nöjd med ett VG? Hur känns det att skriva ett arbete utan att satsa på MVG? Hur känns det att skriva ett prov och strunta i MVG-frågorna? Hur känns det att inte alltid vilja vara bra (gärna bäst) på allt? Hur känns det att tänka "äsch, det duger" och sedan vara nöjd med det?



(Missförstå mig inte. Jag vill bo i MVG-landet. Jag trivs här, och det har jag alltid gjort. Jag hör hemma i MVG-landet. Jag är glad att jag har kunnat och orkat bott här så länge som jag gjort. Jag är tillfälligt bosatt i IG-landet och jag hatar det. Jag kommer tillbaka snart. Jag ska ha dom där jävla MVG-betygen, om jag så ska plugga tills huvudet ramlar av. Aldrig i livet att jag ger upp nu.)
-

Inga kommentarer: