tisdag, maj 29

Update gällande turbulens runt sim-kort och iPhones och sånt där.

Ok, Telia har tydligen skickat ett microsim-kort som kom fram igår, DOCK "kan de bara skicka till din folkbokföringsadress", vilket betyder att det landade i Säter. Troligtvis ungefär en timme efter att jag åkt till Sälen. Alltsååååååå. Förhoppningsvis befinner sig kort(helvetet) just nu någonstans i postväsendets klor igen, för mamma ska ha postat det. Så om allt går som det ska anländer det hit till Sälen imorgon, vilket betyder att jag kan återgå till mitt riktiga nummer och äntligen inleda den nykära fasen med min iPhone. Känner att vi fått en aning skakig inledning på vår relation.



(Varför har jag då inte folkbokfört mig i Sälen? DUH, jag har inte haft en postlåda på ett enda ställe jag bott på (det är fyra ställen) och dessutom har jag väl flyttat ungefär en gång i halvåret. Det skulle kännas sådär att folkbokföra sig på adressen där mitt jobb ligger. Så himla kul är det faktiskt inte.)

Inga kommentarer: