torsdag, februari 10

moviestar oh moviestar







Har sett tre filmer igår och idag. Jag älskar film, men jag tar mig alldeles för sällan tiden att titta på filmer, min vill se-lista är ungefär milslång. Men nu har jag checkat av tre filmer iallafall. Och? (jag bjuder inte på några långa recensioner, det är inte min starka sida.)

eat pray love - Låt er inte avskräckas av den flummiga svenska titeln (lyckan, kärleken och meningen med livet, jag kräks!). Filmen är väldigt mycket bättre än så. Det händer inte mycket (killarna i soffan gav upp efter halva filmen), men det är aldrig tråkigt på något sätt, för det är ju det som är meningen. Det är fint och fängslande och roligt och intressant och väldigt bra.

An education - Oh, vilken liten pärla! Snygg och smart och intressant och bara helt fantastisk. SE DEN

Alice i Underlandet -  Jag gillar skruvat. Alice i Underlandet är skruvat. Jag har läst boken, och jag har (såklart) sett filmen som kom förra året. Så därför var jag ju tvungen att se den tecknade versionen, bara för att. Och det är skruvat och rörigt och uppochnervänt, men det går ändå inte att bortse från att det faktiskt är en disney-film från 1951, så den får betyget sevärd tack vare sin klassiker-status.

Inga kommentarer: