söndag, juli 12

Natt.

Dricker bubbligt vatten i ett cocktailglas och lyssnar My secret med Anna Ternheim, på repeat. I bakgrunden regnar det mot verandataket. Ikväll har jag träffat min älskadeälskade Pernilla som är hemma från Norge några dagar och gud vad bra det var att få krama sönder henne och äntligen prata med henne. I morse vaknade jag kl 10 och såg solen skina, men det struntade jag i och sov till 12 istället. Då öste regnet ner så jag stannade i sängen till halv två med min Elle-tidning. Åt fil och onyttig men oemotståndlig müsli i sängen. Sen lyssnade jag på Queen och pysslade på rummet hela dagen. Klippte i lite kläder på kvällen. Nu ska jag lägga mig och se till att sova för många timmar, för imorgon slutar jag 23.30 och börjar 06 morgonen efter, så jag vet precis vad min kropp kommer säga efter den sömnbristen. Tant Anna behöver sin sömn. Godnatt.
-

Inga kommentarer: