onsdag, april 4

and you seek pain like it is pleasure, like a work of art.

Vill ni veta något... sjukt?

Jag har växtvärk. Jo! Det är sant. (Eller nåt.) Jag har ont i benen i alla fall, och det känns precis som jag minns att växtvärk kändes när jag var liten. (Jag hade rätt mycket växtvärk, till vilken nytta det nu skulle vara med tanke på att jag knappast har växt särskilt mycket i mitt liv.) Sedan något år tillbaka har jag fått "växtvärk" när jag har varit bakis. Alltså alltid vaknat dagen efter alkoholintag med djävulsk värk i benen, tagit en värktablett, och så har värken varit borta. Jag har dragit slutsatsen att det har något med vätske- och saltbrist att göra, att det är någon slags kramp liksom. MEN sedan någon månad tillbaka kan jag ha den här värken lite när som helst, jag vaknar med den och så hänger den kvar tills jag tar en värktablett. Funderar på om det har med mina överbelastade knän att göra?

Paus för förklaring av knäproblem:
Haft ont i knäna i lite över ett år (har ALDRIG haft knäproblem tidigare, trots fotboll- och innebandyspelande), det har blivit värre senaste månaderna, jobbet är en ren jäkla pina, sjukgymnasten konstaterade att mina knän är överbelastade till följd av att jag står fel = väger på ett ben, och att det enda jag kan göra är att börja stå rätt = lika vikt på båda benen och lätt böjda knän. Har ändrat på det här, men ontet i knäna blir bara värre. Nu gör det ont när jag står, när jag sitter, ibland när jag ligger. Det är i princip bara när jag går som det inte gör ont.

Så, funderar på om det är knäontet som sprider sig i hela benen och framkallar "växtvärken"?


Eventuellt borde jag kanske helt enkelt göra ett återbesök hos sjukgymnasten istället för att sitta här och babbla. Eller hoppa in i duschen och fixa lunch eftersom att jag ska vara på jobbet om 1 timme och 45 minuter. åååååååååh

Inga kommentarer: